PLUSIM
Tipy a triky

Komunikácia so zamestnancami pri sťahovaní kancelárie

Sťahovanie kancelárií býva pre firmy nielen dôležitým medzníkom, ale aj poriadnou zaťažkávacou skúškou, a to prakticky pre každého zamestnanca. Prináša so sebou príležitosť na ďalší rast a rozvoj podnikania, ako aj možnosť zlepšiť pracovné podmienky pre zamestnancov.

Novšie a modernejšie vybavené priestor môžu zvýšiť produktivitu a celkovú spokojnosť zamestnancov, no napriek tomu nie každý musí takúto zmenu vnímať iba pozitívne. Prinášame vám konkrétne tipy, ako so zamestnancami sťahovanie kancelárií komunikovať.

Či sa nám to páči alebo nie, väčšina ľudí má rado svoje stereotypy a rutinu. Nie je preto nič nezvyklé, ak aj zmeny k lepšiemu ľudia odmietajú len preto, lebo by museli vystúpiť zo svojej „komfortnej zóny“ a zvykať si na nové. Tak ako je sťahovanie bytov zásadnou udalosťou v živote človeka, tak je počas existencie firmy dôležité aj premiestnenie do iných priestorov. Nech už by ste vybrali akokoľvek skvelé miesto, zmena nikdy nebude vyhovovať každému. Zamestnancom môže prekážať vzdialenosť novej lokality a s tým spojené dlhšie dochádzanie. Iní zasa nemusia byť nadšení z obmedzených možností parkovania či dokonca ponuky obedov v okolí.

práca sťahovanie plusim
Zdroj: stahovanie – plusim

Obmedzte pocity neistoty

Celková nevôľa k sťahovaniu môže vychádzať z pocitov neistoty. Ak si zamestnanci šuškajú po chodbe rôzne „zaručené informácie“ a chýba oficiálna komunikácia, zamestnanci môžu voči sťahovaniu zaujať negatívny postoj ešte predtým, ako im sťahovanie predstavíte. Vyhnite sa tomu, aby zamestnanci nepociťovali neistotu vyplývajú z toho, že nebudú vedieť kedy a kam presne sa budú sťahovať.

Predstavte im výhody a prínosy zmeny

Najlepším spôsobom, ako odbúrať obavy, je otvorená komunikácia. Zorganizujte stretnutie, kde predstavíte všetky pozitíva a prínosy, ktoré nová kancelária prinesie – od modernejších priestorov až po lepšie podmienky na prácu a súvisiace aktivity. Komunikujte jasne a pokúste sa zamestnancov nadchnúť, pretože s nadšením sa zmeny prijímajú omnoho jednoduchšie.

Stavte na pozitívnu motiváciu

Podporiť vôľu presťahovať sa môžete rôznymi spôsobmi, stačí sa porozhliadnuť okolo seba. Tým najlepším riešením ale bude pozitívna motivácia. Nemusíte sľubovať iba lepšie kancelárie, alebo modernejšiu jedáleň s chutnejším menu. Skúste napríklad s blízkou kaviarňou dohodnúť na uvítacích zľavách pre zamestnancov, alebo dohodnite zvýhodnené ceny permanentiek v blízkom fitness centre. Dajte zamestnancom hneď niekoľko dôvodov, prečo sa tešiť na nové pracovisko.

Vysvetľujte a načúvajte

V dostatočnom predstihu zamestnancom objasnite celý proces sťahovania, konkrétne kroky a časový harmonogram. Čím detailnejšie budú vaše vysvetlenia, tým lepšie predpoklady máte na to, aby ste celé sťahovanie zvládli hladko. Nezabudnite tiež jasne komunikovať, ako bude práca prebiehať počas sťahovacích dní.

plusim2 krabice
Zdroj: stahovanie – plusim

Vaša komunikácia môže byť akokoľvek podrobná, no pripravte sa na to, že u zamestnancov určite vyvstanú ďalšie otázky či obavy. Vytvorte preto spoločný komunikačný kanál, v rámci ktorého sa budete venovať všetkým otázkam súvisiacim so sťahovaním.

Nezabudnite ani na zákonné povinnosti

Pri sťahovaní nezabúdajte na to, že voči zamestnancom máte aj určité zákonné povinnosti. Miesto výkonu práce je totiž podstatnou náležitosťou pracovnej zmluvy a musí byť špecifikované dostatočne konkrétne. So zamestnancom preto musíte uzatvoriť písomný dodatok k pôvodnej pracovnej zmluve, ktorým sa bude po vzájomnej dohode meniť miesto výkonu práce. Zamestnanec však nemusí s touto zmenou súhlasiť a do podpísania dohody ho nemôžete nútiť. V prípade nesúhlasu zamestnanca prichádza do úvahy možnosť výpovede zo strany zamestnávateľa podľa ustanovenia § 61 ods. 1 písm. b) Zákonníka práce, pričom zamestnanec bude mať nárok na odstupné.

V súvislosti so sťahovaním firmy do nových priestorov tak netreba zanedbať nielen organizáciu celého procesu, komunikáciu so zamestnancami, ale myslieť aj na všetky súvisiace dopady právneho charakteru. Nezvládnutá komunikácia so zamestnancami pred sťahovaním môže situáciu poriadne skomplikovať…

Ilustračný obrázok: sťahovanie – plusim


Sponzorovaný článok

Mohlo by sa vám tiež páčiť...